Om varuhuset.nu


Varuhuset.nu drivs av Hwila Media AB, ett litet och mycket påhittigt Halmstadföretag, som också ligger bakom utse.nu – som låter publiken utse sin favorit med mobilen under matchen.

Syftet med varuhuset.nu är att göra föreningslivet rikare genom att bidra med en självgående, stadig inkomstkälla och låta föreningsaktiva, stora som små, syssla med det de är och vill bli bäst på – sin handboll, fotboll, dans, gymnastik, karate, badminton – ja, vad det än må vara.

Hwila Media sköter drift och underhåll av butiken. Beställningarna tas omhand av vår leverantör, Order Nordic i Helsingborg, som lagerför, plockar, packar och skickar direkt till kunden.

Föreningens roll är att marknadsföra varuhuset.nu, tillsammans med Hwila Media. All administration, ekonomi och varuhantering sköts alltså av andra, så att föreningen kan sköta sitt.

Överskottet från försäljningen går till anslutna föreningar, där varje förening får sin del av vad deras supportrar genererat.

”Föreningar behöver allt stöd de kan få för att kunna utveckla sin verksamhet. Och idrottare, oavsett ålder, behöver idrotta, inte sälja kakor, toapapper eller tacokryddor.”

Simon Eidorson, grundare och vd Hwila Media, samt ansvarig för varuhuset.nu

Betala på det sätt du vill

Betalningslösningarna på varuhuset.nu tillhandahålls av svenska Marginalen bank genom deras tjänst ”Hygglig”.

Det går att betala direkt med bank- och kreditkort, via internetbank eller med faktura med 15 dagar kredittid.

Köpvillkor och integritetspolicy

Här hittar du butikens köpvillkor och integritetspolicy.

Info för föreningar